Menu
EUR

Veelgestelde vragen

+31 (0)85 060 8226
Ma / Vrij - 09:00 - 17:00

Heb je een vraag, opmerking of klacht? Kijk hier bij de veelgestelde vragen voor een antwoord.
Kom je er niet uit? Wij zijn per e-mail bereikbaar en zullen jouw vraag binnen 1 á 2 werkdagen beantwoorden.

KVK: 86816594
BTW nummer: NL864095983B01
IBAN nummer: NL59 RABO 0199105170

Neem contact op

Contactgegevens

085-0608226
KVK nummer: 86816594
BTW-nummer: NL864095983B01
Gek op kussens! Nijverheidsstraat 3
6905 DL Zevenaar
Nederland

Veelgestelde vragen

Assortiment
Het artikel is uitverkocht, komt het nog terug op voorraad?

Als het item niet in de sale heeft gestaan komt dit vaak binnen 2 weken weer terug op voorraad. Houd de website in de gaten of stuur ons even een bericht via het contactformulier.

De kleur van mijn kussenhoes wijkt af van het bestelde item, hoe kan dit?

Na ontvangst van jouw bestelling wijkt de kleur af en je bent niet tevreden, helaas kan dit voorkomen. Dit kan worden veroorzaakt door een afwijking in de instellingen van jouw beeldscherm. De foto’s van de artikelen worden met de grootst mogelijke zorg gemaakt, voordat zij op de website geplaatst worden. Hier kunnen wij geen garantie op geven. Hoewel sommige kleuren op een beeldscherm erg op elkaar lijken is er in werkelijkheid toch onderscheid te maken. Houd dus rekening met het feit dat kleuren kunnen afwijken.

Ik heb alleen een kussenhoes gekregen, waar is het binnenkussen?

Wij leveren losse kussenhoezen, je kunt er altijd, in het gewenste formaat, een binnenkussen bij bestellen. Mocht je een compleet sierkussen willen dan kun je deze vinden in onze sierkussen categorie.

Van welke materialen worden jullie kussenhoezen gemaakt?

Per product staat aangegeven of dat deze van katoen, linnen, velvet/fluweel, polyester, suède, leer, kunstleer of imitatiebont is. Let hier dus goed op tijdens het bestellen.

Wat voor binnenkussen moet ik hebben?

Voor een formaat van 45x45 cm raden wij normaliter een binnenkussen van 45x45cm aan, dan is deze goed gevuld. Wil je hem wat voller kies dan voor 50x50 cm, wil je hem plat dan kies je voor 40x40 cm. Voor het formaat 30x50 cm kun je kiezen voor hetzelfde formaat binnenkussen. (let op! sommige binnenkussens hebben een formaat 35x50 cm)

Zijn jullie kussenhoezen waterdicht?

Nee, dan moet het er specifiek bij staan. Een stof kan wel waterafstotend zijn maar er kan bij de naden of de rits natuurlijk wel water in het kussen lopen.

Welke regels gelden er voor de sale?

Voor producten uit de de sale gelden andere regels dan normaal:
1. Wanneer je een item hebt besteld en deze later in de sale komt, dan kunnen wij de korting niet meer met terugwerkende kracht verrekenen.
2. Korting op korting is niet mogelijk, dus helaas gelden kortingscodes niet op sale items.
3. Hier geldt OP = OP, het product komt niet meer terug in de collectie.

Betalen
Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Bij ons kun je op de volgende manieren betalen:
♦ iDeal
♦ Klarna Achteraf Betalen
♦ PayPal
♦ Bancontact / Mister Cash
♦ Riverty (voorheen Afterpay)
♦ Creditcard
♦ Apple Pay

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen en/of annuleren?

Als de bestelling nog niet is verzonden kun je via het contactformulier jouw bestelling wijzigen en/of annuleren. Ná verzending is dit helaas niet meer mogelijk.

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik die gebruiken?

Zodra je in de webshop naar de winkelwagen gaat verschijnt er een overzicht van jouw gekozen producten. Rechts van deze pagina kun je jouw bestelling controleren. Indien je in het bezit bent van een kortingscode kun je deze gebruiken. Je kunt dan in de 'KORTINGSCODE' balk jouw code invullen en de korting wordt verrekend. Het is niet mogelijk meerdere kortingscodes te gebruiken, per bestelling kan er één kortingscode worden ingevuld welke niet met terugwerkende kracht wordt verrekend.

Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Stuur ons even een berichtje, dan kijken wij het na.
Let op: Kortingscodes kunnen niet gebruikt worden in combinatie met kortingsacties.

Ik heb een cadeaubon, hoe kan ik die gebruiken?

Zodra je in de webshop naar de winkelwagen gaat verschijnt er een overzicht van jouw gekozen producten. Rechts van deze pagina kun je jouw bestelling controleren. Indien je in het bezit bent van een cadeaubon dan kun je deze gebruiken. Je kunt dan jouw 'cadeauboncode' invullen en het bedrag wordt verrekend. LET OP: Aankopen van cadeaubonnen kunnen niet worden terugbetaald. Je kunt tevens jouw saldo van de cadeaubon controleren.

Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?

Wij vragen voor een verzending in Nederland géén verzendkosten. Bestellingen naar België kosten 5,95 euro, vanaf 30 euro berekenen wij in België géén verzendkosten. 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Is jouw bestelling geplaatst en de betaling bij ons voor 16:00 uur binnen, dan versturen wij jouw bestelling nog dezelfde dag. Helaas komt het voor dat PostNL door drukte/vertraging jouw bestelling niet de volgende werkdag kan bezorgen. Onze excuses hiervoor!

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

LET OP: Bestel je 1 of 2 kussenhoezen dan komt jouw bestelling vaak als brievenbuspost, hier hoef je niet voor thuis te blijven. Bestel je > 2 stuks dan wordt het als pakket verstuurd, de indicatie tijd staat aangegeven op www.tracktrace.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra jouw bestelling is verzonden, krijg je een e-mail (vanaf moment van de eerste scan bij PostNL) met informatie over de bezorging. Hierin staat een track & trace code van PostNL welke je op www.tracktrace.nl na 00:00 uur kunt volgen.

Verlate levering PostNL?

Je hebt eindelijk besteld dus het is wachten op jouw pakketje. Wij doen er alles aan om jouw pakketje dezelfde dag nog met PostNL mee te sturen zodat jij zo snel mogelijk plezier hebt van jouw bestelde items. Door bijv. grote drukte bij PostNL kan het helaas iets langer duren voordat jouw pakketje geleverd wordt. Maar jouw pakketje is onderweg en kan soms een dagje later worden bezorgd. Heb je een track&trace code ontvangen dan kun je precies jouw pakketje volgen.

Ik heb mijn adres verkeerd ingevoerd, wat nu?

Helaas ben je zelf verantwoordelijk voor het adres. Wij kunnen het voor verzending nog aanpassen, is het eenmaal verstuurd dan kunnen wij alleen maar hopen dat het goed aankomt. Het risico ligt bij de koper.

Retourneren
Hoe kan ik retourneren?

Het kan natuurlijk zijn dat je niet helemaal tevreden bent met het ontvangen product. Als de bestelling niet naar wens is en je wilt het product retourneren dan heb je het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar ons (de webwinkel) zijn voor eigen rekening en risico. Deze kosten zijn verschillend, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht dien je ons via het contactformulier, per e-mail of via jouw account (mijn bestellingen, onderaan artikel retourneren) te laten weten dat u wenst te retourneren. Vermeld jouw bestelnummer, eventueel reden van retour en om welk product het gaat. LET OP: een aanmelding / e-mail is voldoende als retourmelding, u ontvangt geen reactie van ons. Na ontvangst van uw retour (mits uw retour binnen 14 dagen na aanmelding per e-mail en in goede staat ontvangen is) zullen wij vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen terugstorten.

Je kunt jouw retour naar het volgende adres retourneren:

Gek op kussens!
Nijverheidstraat 3

6905 DL Zevenaar

Heb je besteld via Klarna of Riverty? Meld jou retouren aan in de app en volg de stappen hierboven.

Zijn er retourkosten?

Ja, enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar ons (de webwinkel) zijn voor eigen rekening en risico. Deze kosten zijn verschillend, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw keuze vervoerder.

Via DHL retourneren

Als je besluit jouw retour met DHL te versturen, kies dan voor het zakelijke netwerk. DHL levert ook buiten openingstijden (na 17.30 uur) echter is er niemand in het magazijn aanwezig om het pakket aan te nemen. Deze wordt de volgende dag aangeboden bij een servicepoint, wij halen daar GEEN pakketten op. Houd hier rekening mee.

Krijg ik mijn geld terug?

Wij controleren met zorg de retouren die bij ons binnenkomen. Artikelen die retour worden gestuurd dienen onbeschadigd en compleet met (originele) verpakking aangeleverd te worden. Beschadigingen en/of gebruikssporen kunnen een reden zijn om een waardevermindering toe te passen. Wij zullen dan altijd contact opnemen per e-mail, je krijgt van ons 10 dagen tijd te reageren wat te doen met het product. Na deze 10 dagen wordt het onverkoopbare product vernietigd.

Volumekorting en retourneren

LET OP: Heb jij producten bij ons gekocht met een volumekorting en besluit je een x aantal te retourneren? Houd dan rekening met de stukprijs die wij berekenen.

Voorbeeld:
Je besteld 4 binnenkussens voor de prijs van 4,95 euro per stuk en betaald in totaal 19,80 euro. Je besluit 2 stuks te retourneren naar ons, dat is uiteraard mogelijk. Je betaald dan echter de stukprijs van 7,50 euro per stuk, dit is de verkoopprijs voor 2 stuks. Je krijgt dan van ons 19,80 - 15,00 = 4,80 euro teruggestort. 

Kortingsactie en retourneren

Bij een kortingsactie (voorbeeld 2+1 gratis) kan het natuurlijk zijn dat je niet tevreden bent over 1 of meer producten. Houd er rekening mee dat als je 1 van deze actie-items retourneert je voor de behouden producten de reguliere prijs betaald. Dit zal worden verrekend met het totaal betaalde bedrag.

Klarna / Riverty en retourneren

Wist je dat je in de Klarna en Riverty app kunt doorgeven dat je jouw bestelling of een deel van je bestelling hebt geretourneerd? Registeer jouw retouren op pauzeer jouw betaaloverzicht, zodat wij tijd hebben om jouw retour te verwerken. Lukt het niet? Neem dan even contact op voor vragen. Zodra jouw retour is verwerkt wordt dit zichtbaar in de app.

Product ruilen?

Wil je jouw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem, stuur de producten die je niet wenst retour en bestel hetgeen je wil bestellen opnieuw. Zo heb je sneller jouw producten in huis! Let op: je draagt wel zelf de kosten voor terugzending van het product.

Defect of verkeerd product?

Ondanks de grote zorg die wij aan jouw bestelling besteden, kan het voorkomen dat een artikel defect raakt of dat jij buiten jouw schuld een verkeerd product ontvangt. In deze gevallen dien je zo snel mogelijk contact op te nemen, wij zullen dan een passende oplossing zoeken.

Zakelijk
Hoe bestel ik zakelijk?

Bij Gek op kussens! bestel je eenvoudig als zakelijke klant. De bestelling kan via onze bestelpagina besteld worden. Bekijk het assortiment online. 

Hoe kan ik mijn zakelijke bestelling betalen?

Bij Gek op kussens! is het mogelijk de bestelling te betalen met iDEAL, Afterpay, Bancontact of PayPal. Deze keuze is eenvoudig te maken bij de bestelling.

Krijg ik een factuur met BTW?

Op de factuur die wordt meegestuurd met de orderbevestiging staat BTW vermeld. Het is ook mogelijk je BTW nummer te vermelden op de factuur. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Wanneer kan ik een offerte aanvragen?

Bij een grote oplage kussenhoezen of binnenkussens is het mogelijk een offerte op te vragen bij onze klantenservice. Samen kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!