Moet ik de verzendkosten betalen?
Wij vragen voor een verzending in Nederland géén verzendkosten. Vanaf 30 euro berekenen wij in België géén verzendkosten.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Is jouw bestelling geplaatst en de betaling bij ons voor 16:00 uur binnen, dan versturen we jouw bestelling nog dezelfde dag. Helaas komt het voor dat PostNL door drukte/vertraging jouw bestelling niet de volgende werkdag kan bezorgen. Onze excuses hiervoor!
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Alle bestellingen worden geleverd met PostNL. Na het verzenden van je bestelling informeert PostNL jou per e-mail over de bezorging en de geschatte bezorgdatum.
Mijn pakket is nog niet geleverd, wat nu?
Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij adviseren daarom eerst om goed de track & trace code te bekijken. Hierin staat aangegeven wat de status is van de levering. Soms sturen wij bestellingen > 2 stuks per brievenbus, dan heb je geen track & trace code ontvangen. De levering van een brievenbus zending kan vaak wat langer duren en deze worden niet bezorgd op zondag en maandag.
Het kan natuurlijk zijn dat je niet helemaal tevreden bent met het ontvangen product. Als de bestelling niet naar wens is en je wilt het product retourneren dan heb je het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Je hebt na aanmelding nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar ons (de webwinkel) zijn voor eigen rekening en risico. Deze kosten zijn verschillend, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.
Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht dien je ons via het contactformulier, per e-mail of via jouw account (mijn bestellingen, onderaan artikel retourneren) te laten weten dat u wenst te retourneren. Vermeld jouw bestelnummer, eventueel reden van retour en om welk product het gaat. LET OP: een aanmelding / e-mail is voldoende als retourmelding, u ontvangt geen reactie van ons. Na ontvangst van uw retour (mits uw retour binnen 14 dagen na aanmelding per e-mail en in goede staat ontvangen is) zullen wij vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen terugstorten.
Je kunt jouw retour + retourformulier (niet verplicht) in de originele verpakking terugsturen* naar:
Gek op kussens!
Nijverheidstraat 3
6905 DL Zevenaar
Voordat je jouw bestelling gaat retourneren, heb je rekening gehouden met het volgende?
- de retouraanvraag is binnen 14 dagen na ontvangst aangemeld via het contactformulier of per e-mail;
- de retourzending voldoet aan de hieronder genoemde retourvoorwaarden;
*de kosten voor het retourneren naar ons zijn voor eigen rekening.
Retourvoorwaarden
- Bij retournering van producten dient jouw retour per e-mail aangemeld te zijn.
- Ongefrankeerde zendingen / zendingen onder rembours worden geweigerd.
- De producten onbeschadigd en compleet met (originele) verpakking terugsturen.
- Beschadigingen en/of gebruikssporen (huisdier haren, sigaretten lucht) kunnen een reden zijn om de retourartikelen te weigeren. In overleg wordt er afgestemd hoe dit op te lossen (reinigingskosten en/of retour ontvangen op eigen kosten);
- De verzendkosten krijg je alleen gecrediteerd als Gek op kussens! verantwoordelijk is voor een defect en/of probleem met de producten.
Wij raden aan te versturen met PostNL. Andere bedrijven bezorgen vaak buiten kantooruren en dan is ons magazijn gesloten. Om het kwijtraken van je pakket te voorkomen, adviseren we om gebruik te maken van PostNL. Ook raden we aan om je pakket te versturen met een track en trace code, aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor de verzending van je pakketje. Bewaar jouw verzendbewijs goed, dit is de bevestiging van het retourpakket en zo kunnen wij het altijd traceren.
LET OP: Als je besluit jouw retour met DHL te versturen, kies dan voor het zakelijke netwerk. DHL levert ook buiten openingstijden (na 17.30 uur) echter is er niemand in het magazijn aanwezig om het pakket aan te nemen. Deze wordt de volgende dag aangeboden bij een servicepoint, wij halen daar GEEN pakketten op.